Blood+ -recenze

•   Endingi:

Cry no more-Nakashima Mika

Kataritsugu koto- Hajime Chitose

Brand new map- K

This love- Angela Aki

•   Hudbu k tomuhla anime složil Mark Mancina a až uslyšíte Hagiho melodie tak ty v originále hraje Furakawa Nobuo a jsou to skladby od J. S. Bacha

Seriál Bood+ je hororové anime, se spoustou akce, zápletek a v každém díle i v tom posledním vám budou předkládány spousty otázek.  Snad nikdy se tu nesetkáte s jedinou komickou scénou, ale spíš jen s odlehčením děje, ve chvílích, kdy zrovna nepoteče krev proudem. Jak už jsem se zmínila, je to jedno z mnoha anime, kde si možná i trochu popřemýšlíte a rozhodně se nejedná jen o krvák bez děje.

Tak a teď už k tomu o co v tomhle anime vlastně jde:

Seriál vypráví příběh jedné středoškolačky jménem Saya. Tahle dívka žije v Japonsku se svými bratry a otcem. Na první pohled není vůbec výjimečná až na to, že ve sportu předčí všechny své spolužačky. Ale když se na ní zaměříme trochu blíže, zjistíme, že si Saya nepamatuje víc než rok svého života a že trpí chudokrevností. Možná i díky své ztracené paměti je její život tak šťastný.
Celý příběh se komplikuje ve chvíli, kdy si Saya po návratu domů uvědomí, že si ve škole zapomněla svou sportovní obuv a tak se v podvečer vrací zpět do školy, hbitě přeskočí plot a jde ke stromu, kde nejspíše boty nechala. Tam na ní ale vyrazí obrovská nestvůra. Saya se před ní utíká schovat do budovy školy a uniká jí jen o vlásek, monstru se totiž do cesty připletl zvláštní chlapík, který za pomocí své dýky nestvůru zdržel ne však na dlouho. Monstrum Sayu stále pronásleduje a co hůř, tajemný cizinec jí nemůže chránit do nekonečna a tak se Saya dozvídá, že má zvláštní úděl.  A to sice ten, že jen ona dokáže tyhle monstra, chyropterany (tj. zvláštní druh upíru) zabít, za pomocí speciálního meče a své krve. Saya tomu, ale nevěří a tak, aby cizinec, který se jí představí jako Hagi, v ní probudil její zuřivost, rozhodne se dát jí napít své krve. Už tak dost vystrašená Saya ještě s větším strachem zjišťuje, že pod Hagiho obvazem se skrývá ruka stejné stvůry jako té co sní, má bojovat. A tak se Saye ten nápad s pitím krve moc nelíbí. To Hagiho nezastaví, své krve se napije sám a pak Sayu políbí. V tu samou chvíli však vráží do místnosti Kai, starší bratr Sayi, který se jí rozhodl hledat potom, co se nevracela a on o ní měl strach. V rádiu se totiž otřásá zpráva o masovém vrahovy. Uvidí Hagiho a Sayu, ale už si nevšimne krvežíznivého chyropterana, který se ho posléze pokusí napadnout. Tomu všemu ale zabraňuje Saya, ve které se probudilo její bojovné Já.  A tak chyropterana zneškodní. Hagi jí pak vše vysvětluje a Saya se dozvídá, že musí s chyropterany bojovat aby zachránila svět a že Hagi je její Chevalier („ochránce“).
Saya tomu sice z počátku nevěří, ale díky nešťastným událostem se časem plně pustí do boje s chyropterany, vstoupí do organizace s názvem rudý štít a zjistí, že žila v adoptivní péči a že má pravou setru. Ale přeci vám neprozradím celý příběh, tohle byla jen pouhá ochutnávka děje.

Informací bude ještě mnohem víc tak se určitě podívejte na seriál, ať zjistíte, co je vlastně onen rudý štít zač, poodhalíte Sayinu minulost a zároveň existenci Sayiny sestry a jejích ochránců.

HODNOCENÍ:

Rozhodně hodnotím, kladně příběh tohohle anime, hlavně zpočátku je zpletítý a zajímavý, rozhodně u něj vydržíte až dokonce a dočkáte se i dojemných scén, hlavně co se týká Hagyho a Sayi J. Grafické zpracování je úžasné a dokonce zajímavé a originální - občas se totiž vyskytují scény, ve kterých jsou postavy zasazeny do trochu jinak zpracované krajiny, (ta trochu vypadá jako fotografie) zkrátka to není ta stará známá kreslená, na kterou jsme zvyklí. Krásné a zvláštní grafické zpracování se týká i openingů a endingů, které jsou též zpracovány velmi nápaditě. Hudeba hezky podkreslí snad každou scénu v seriálu. Takže závěrem - Blood+ není anime, u kterého by vám běhal mráz po zádech, ale i tak si užijete strhující napětí a akci.