Death Note - recenze

•
  • ·         Openingi: The WORLD – Nightmare

Whats Up People ? - Maximum the Hormone

• ·         Endingi: Alumina – Nightmare

Zetsubou Billy – Maximum the Hormone

• ·         A kdyby jste pátrali, po tvůrci hudby k tomhle seriálu tak tu má na svědomí Taniuchi Hideki

Seriál Death Note, je úžasně, tajemné anime, plné charakterů které naprosto na první pohled neodhadnete a když už si myslíte že už je máte v malíku přijde nečekaný zvrat. Protože právě Zvrat a Neodhadnutelný průběh seriálu je (alespoň podle mě) to co tenhle seriál činí naprosto jedinečným. Napětí čiší snad z každé scény, takže se máte na co těšit.

O čem že to vlastně je?

V našem světe začíná převládat zločin a kriminalita což si plně uvědomuje i nadprůměrně inteligentní japonský student střední školy, Raito Yagami, který si jednoho běžného školního dne, když se zrovna nudil při hodině, všiml něčeho co padalo kolem okna, po škole pak přišel na to místo kam by měl předmět dopadnout a uviděl černý sešit s nápisem Death Note (deník smrti) nejdřív se mu to zdá jako hloupost a divný žert, nic méně zápisník si stejně vzal a šel domů, tam pečlivě četl instrukce napsané v deníku jedním z hlavních bodů je i to že může zabít kohokoli za předpokladu, že zná jeho tvář a jméno- jen to jméno stačí napsat do deníku a daná osoba zemře na infarkt není li uvedeno jinak. V té samé době také zjišťuje, že tím, že se dotkl deníku smrti, může vidět Shinigamiho (boha smrti) který se jmenuje Riuk. A tak se tedy Raito rozhodne deník vyzkoušet a s hrůzou zjistí, že funguje, oběť kterou si vyhlédl v televizních zprávách opravdu za pár vteřin zemřela a však sám tomu zatím moc nevěří a tak ho později zkouší znovu na nějakém chuligánovi obtěžujícím mladou slečnu, píše jeho jméno do deníku a tentokrát dopisuje i to, že zemře při nehodě a taky se to za pár vteřin znovu stane, mezitím se mu v hlavě zrodí skoro až ďábelský plán stát se Bohem nového světa, světa bez zločinu a kriminality a tak se dá do díla. Mezi lidmi se díky náhlím úmrtím zločinců začíná jim neznámu vrahovi přezdívat Kira (odvozeného z anglického slova killer a nebo taky zabiják). Toto počínání se však nelíbí japonské policii která proti Kirovi rozjíždí vyšetřování do kterého se později zapojuje i FBI a také světově proslavený detektiv přezdívaný L, který si vybírá případy podle toho, jak ho zrovna zaujmou a zatím vyřešil všechny ty, se kterými si někdo jiný nevěděl rady. Jeho skutečné jméno a identitu zatím nezná nikdo jiný než jeho společník Watari. Mezitím Raito využívá všech informací z databáze policie, protože jeho otec je šéfem oddělení vyšetřujícího Kiru. Tak má Raito přístup k nejčerstvějším informacím. Vstupem L do hry se rozjíždí zajímavé anime, plné akce napětí a tajemna. Kdo zvítězí? Raito se svou představou dokonalého světa, nebo stejně geniální detektiv L, který považuje Kiru za ďábla? Tak to zjistěte už sami. Teď začíná bitva géniů.

HODNOCENÍ:

Ty z vás, kteří jsou příznivci detektivních příběhu mohu ujistit, že si tohle anime zamilujete, sledovat boj dvou geniálních lidí opravdu stojí za to, L jde Kirovi tvrdě po krku, ale Kira jako by se s každou další sebemenší výhrou nebo úskokem stával ještě geniálnějším. Příběh je naprosto strhující, i když je pravda, že posledních pár dílu už bylo alespoň podle mě dost stereotypních, nic méně, přece sem se musela dovědět, jak to skončí. Grafické zpracování i hudební kulisy tohoto anime už jen dokonale dokreslují už tak dost tajemný příběh, zkrátka co víc dodat než to, že si přijdou na své i ti co zase tolik detektivkám neholdují. A krom toho tenhle seriál vnáší i spousty otázek které si možná budete chtít promyslet. Takže jestli chcete vidět jak se v anime radikálně řeší problém kriminality, a nebo si jen chcete vychutnat pohled na bitvu dobra a zla tak je Death note ta nejlepší volba.